onsdag 7. april 2010

Nytt medlem av "norsk nettfoto"





Har nettopp meldt meg inn i norsk nettfoto (link til denne bloggen i høyre kolonne her på bloggen). Her får jeg mange gode råd og konstruktiv kritikk til hvordan jeg kan redigere bildene mine osv. Tema nå er "vårsøg", og i den forbindelse har jeg jobbet litt med et snøklokke-bilde. Som dere ser på bloggen her, har det vært mange varianter av dette bildet. Men nå har jeg beskjært det ennå mere (tror egentlig jeg beskjærte litt vel mye men pytt....), for å få bort litt unødvendig fra bildet, samt mørknet bakgrunnen. Hehe...jeg leter stadig etter "knappen som kan mørkne bare bakgrunnen", "knappen som tryller deler av motivet over på en annen bakgrunn" og ikke minst "knappen som kan gjøre mine bilder sylskarpe og perfekte" hehe.....men har vel innsett at disse knappene etter all sannsynlighet ikke finnes. Det må jobbes og jobbes, viskes og viskes. Legge lag på lag. Det tar tiiiiid!!!!  laget to varianter av bildet, med ulik metningsgrad, men klarer ikke å bestemme meg for hvilket jeg liker best.....

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten